SEO specialista je člověk, jehož cílem je zlepšit umístění webu v přirozených výsledcích vyhledávání – SERPu. Takový člověk nemusí ovládat žádné nadpřizené schopnosti, jak se někteří lidé domnívají :-).
SEO není magie, platí zde určitá pravidla, ale nejedná se o exaktní vědu – nelze 100% říct, zda určitá změna webu pomůže, natož o kolik procent se zvýší (nebo sníží) návštěvnost.
Správný SEO expert vychází ze svých praktických zkušeností a znalostí – sleduje aktuální SEO trendy, novinky, aktualizace vyhledávačů a navrhuje nová řešení pro zlepšení SEO.
Nepoctivý SEO šaman hledá metodu, jak zlepšit SEO za každou cenu – nebojí se využít chyby fulltextu nebo se jej snaží jakkoliv ošálit (tzv. Black Hat SEO).
Ano, nepoctivá optimalizace může webu krátkodobě pomoci, ale později na to fulltext přijde a web zpenalizuje – zpravidla je potom lepší koupit novou doménu a začít budovat web od nuly.
Dobře si zvažte, zda přistoupíte na některou zakázanou techniku optimalizace. Vybírejte si osvědčené profesionály s referencemi.
Jak se stát SEO expertem?
Pokud to se SEO myslíte vážně, vřele doporučuji přečíst si alespoň SEO manuály pro jednotlivé vyhledávače. SEO manuál vydává nejen Google, ale i náš český Seznam.
V podstatě se jedná o opakující se principy, ale je dobré přečíst si oba dva manuály. Samozřejmě můžete absolvovat i některé SEO školení, ale to doporučuji až nastudujete alespoň jeden zmíněný SEO manuál.
Externí odkazy
- SEO manuál pro Google – Google.cz (česky)
- SEO manuál pro Seznam – Seznam.cz (česky)
Bonus pro vášnivé čtenáře, kteří dočetli až sem – tabulka ve které naleznete jednotlivé faktory, které (na základě zkušeností světových SEO expertů) ovlivňují fulltextové vyhledávače.