+420775721010 info@seo-napoveda.cz

SEO specialista (expert, mág, šaman)

SEO specialista je člověk, jehož cílem je zlepšit umístění webu v přirozených výsledcích vyhledávání – SERPu. Takový člověk nemusí ovládat žádné nadpřizené schopnosti, jak se někteří lidé domnívají :-).

SEO není magie, platí zde určitá pravidla, ale nejedná se o exaktní vědu – nelze 100% říct, zda určitá změna webu pomůže, natož o kolik procent se zvýší (nebo sníží) návštěvnost.

Správný SEO expert vychází ze svých praktických zkušeností a znalostí – sleduje aktuální SEO trendy, novinky, aktualizace vyhledávačů a navrhuje nová řešení pro zlepšení SEO.

Nepoctivý SEO šaman hledá metodu, jak zlepšit SEO za každou cenu – nebojí se využít chyby fulltextu nebo se jej snaží jakkoliv ošálit (tzv. Black Hat SEO).

Ano, nepoctivá optimalizace může webu krátkodobě pomoci, ale později na to fulltext přijde a web zpenalizuje – zpravidla je potom lepší koupit novou doménu a začít budovat web od nuly.

Dobře si zvažte, zda přistoupíte na některou zakázanou techniku optimalizace. Vybírejte si osvědčené profesionály s referencemi.

Jak se stát SEO expertem?

Pokud to se SEO myslíte vážně, vřele doporučuji přečíst si alespoň SEO manuály pro jednotlivé vyhledávače. SEO manuál vydává nejen Google, ale i náš český Seznam.

V podstatě se jedná o opakující se principy, ale je dobré přečíst si oba dva manuály. Samozřejmě můžete absolvovat i některé SEO školení, ale to doporučuji až nastudujete alespoň jeden zmíněný SEO manuál.

Externí odkazy

Bonus pro vášnivé čtenáře, kteří dočetli až sem – tabulka ve které naleznete jednotlivé faktory, které (na základě zkušeností světových SEO expertů) ovlivňují fulltextové vyhledávače.

Na první pohled se může zdát, že SEO je vlastně zadarmo, ale opravdu tomu tak není. Cena se nedá přesně stanovit, není to jako koupit 5 rohlíků v samoobsluze.  Jedná se o spoustu hodin tvrdé práce, ale naštěstí jsou mezi námi lidé (SEO experti/specialisté), které to baví a opravdu umějí!

Pokud se zatím stále domníváte, že stačí jednorázově zaplatit programátorovi a říct mu, ať na webu udělá taky ještě to „magické“ SEO, tak vás zklamu, není tomu tak. Každý web je unikátní a tudíž i SEO musí být unikátní, nelze koupit jako krabicové řešení.

Záleží, zda váš web svěříte do rukou odborníka, který si může účtovat až tisíce korun na hodinu nebo raději využijete podstatně levnějších služeb začátečníka, který se bude na vašem webu učit a může jej, v očích vyhledávačů, nenávratně poškodit.

Na změny webu vyhledávače nereagují ihned (ani když ho odešlete k přeindexování). Zpravidla je potřeba čekat několik týdnů nebo měsíců. Tak si dávejte pozor, ať se nenecháte zmást.

O SEO je potřeba pečovat neustále – uzpůsobovat web na základě nových možností a aktualizací vyhledávačů, vytvářet kvalitní obsah, správně se starat o odkazový profil atd.

Jednou za čas doporučuji web otestovat na funkčnost přesměrování a vyhledávání, interní prolinkování, chybové stránky a názvy obrázků + jejich alternativní popisky.

SEO se dá jednoduše vysvětlit jako optimalizace webu pro vyhledávače (např. GoogleSeznamBing). Mít dobře udělané SEO znamená, že vyhledávače daný web milují a díky tomu ho upřednostňují před ostatními weby – zobrazují jej na vyšší pozici ve výsledcích vyhledávání.

Aktuálně v Česku jednoznačně dominuje celosvětově známý Google a český Seznam je na druhém místě. Bing je s cca 2% (tudíž opravdu zanedbatelné) na třetím místě. Aktuální graf: StatCounter Global Stats – Search Engine Market Share.

SEO dělíme na dvě skupiny – on-page a off-page faktory. Přehledně a jednoduše v periodické tabulce:


Scroll to Top